Veckans träning än så länge samt Tv4 på besök.

Veckan som varit har sett bra ut på träningsfronten. Tyvärr så är det mest gym än så länge och jag behöver nog börja med cardion=konditionsträningen snart om det ska fortsätta hända saker.

Veckans träning:

Mån: Bröst + mage
tis: rygg + axlar
ons: armar
tors: blir vilo dag
Fredag: tänkte vi köra ben.

Maten den här veckan har varit hyffsad. Måste dock kolla upp vad jag stoppar i mig. Just nu så har jag ingen koll på hur många kalorier jag stoppar i mig och det kommer bli viktigare ju närmare mitt mål jag kommer 10% bf=kroppsfett alltså.

Jag vill ju inte börja tappa en massa muskler för dom är det redan ont om. Så ska ta och börjar kolla upp mer nästa vecka hur jag äter. Har redan börjat tjyvstarta med det.

En liten rolig grej är att Tv4 kommer förbi vårt kontor i morgon och ska göra ett litet reportage ;)


Kommentarer
Postat av: Jobbar kompisen

Kul att du kör en blogg ! Själv så sprang jag 5 km och gymmade stenhårt efter det. Var helt slut när jag kom hem men det var det värt :-) Ses imorgon !

2010-04-07 @ 22:47:07
Postat av: Tk

Ja, måste ha ett sätt att hålla lite koll på hur mycket jag tränar och vad jag stoppar i mig. Så en blogg fungerar bra och så får man lite press på sig att prestera :D

Bra kämpat! Syns i morgon!

2010-04-07 @ 23:03:56
Postat av: kenta

tjenare tommy. Såg på ditt schema att du pressar armarna rätt hårt. Du har inte provat att byta plats på benpasset/armar, har av egen erfarenhet upptäckt att man kan ge på armarna bra om dom får vila lite. Fast jag är ju absolut inte expert(nybörjare) så jag kanske bara far med strunt :P.

Själv har har jag blivit mycket nöjd med följande schema.



Mån:axlar/mage

Tis:bröst/triceps

Ons:ben

Tor:rygg/mage

Fre:Biceps(fredagspump):P

Försöker få in ett benpass på helgen om jag har ork, men det är bara för att jag har kycklingben :P.

Känns för min del skönt att överkroppen får vila på onsdagen/helgen.

2010-05-04 @ 23:22:40
Postat av: Tommy

Absolut så skulle det vara bättre att träna ben före armarna men svårt att övertala dom andra när vi är flera i gruppen som tränar.



Men det har gått bra än så länge men har faktiskt tänkt ändra mitt schema lite snart. Jag kör mest för att gå ner i vikt och bygga kommer i andra hand. När jag ska börja bygga seriöst så blir det ett helt annat schema med annat upplägg.



Väldigt viktigt att man lyssnar på kroppen också. Ibland så kanske man ska ta en extra dag vila så man inte övertränar. Fast äter man ordentligt och sover bra så är det svårt att överträna. Nu vet jag inte ditt mål med träningen? Bygga muskler eller gå ner i fett?



Tack för synpunkterna :)

2010-05-05 @ 08:59:32
Postat av: kenta

Kör man inte "elit" tempo så tror jag oxå att det är svårt att överträna så att man tar skada. Men jag har fått för mig att man psykiskt orkar mera om man vet med sig att man har fått ordentlig vila i musklerna och inte känner av förra passet.



Hur mycket hade du tänkt gå ner i vikt då innan du börjar bygga?



Jag sattsar på att bli lite större bara, har ju alltid varit tanig så jag tänkte att det kanske skulle vara roligt med ett par extra kilo muskler innan 30 årskrisen kommer :)

2010-05-05 @ 13:49:31
Postat av: Tommy

Visst är det så. Har man inte ruskig träningsvärk så orkar man mer psykiskt.

Jag bryr mig inte alls om vad jag väger utan jag går efter fett %

I mitt senaste inlägg så ser du hur jag ligger till.



80kg och nuvarande 12,5% fett. Målet är 10% sen får vi se.

2010-05-05 @ 14:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0